Details

(الإحصاء والمعلومات) يستطلع رأي المستفيدين من الخدمات الحكومية في دورة الثالثة لعام 2024

To assess the public satisfaction NCSI carries out the second opinion poll of beneficiaries of government services

6/24/2024

ينفذ المركز الوطني للإحصاء والمعلومات الدورة الثالثة من استطلاع رأي المستفيدين من الخدمات الحكومية للعام 2024م والذي أنطلقت أعماله يوم الاثنين 24 يونيو ويستمر إلى 30 نوفمبر 2024، وذلك بهدف التعرف على آراء المتعاملين مع الخدمات المقدمة من الجهات الحكومية، وتقييم مستوى الرضا عن الجوانب المتعلقة بتقديم طلب الخدمة أو إنجازها، بالإضافة إلى التعرف على رأي المستفيدين من الخدمات الإلكترونية وتقييم مستوى الرضا عنها، وذلك للارتقاء بجودة الخدمات المقدمة.


وينفذ الاستطلاع عبر الاتصال الهاتفي مستهدفاً عينة عشوائية من المتعاملين مع الجهات الحكومية في سلطنة عمان، خلال الربع الأخير من عام 2023م والربع الأول من عام 2024م وفق مجموعة من المعايير الأساسية لتقييم الخدمات الحكومية.


وتم اختيار عينة عشوائية من المتعاملين مع الجهات الحكومية في سلطنة عمان، حيث يتم جمع البيانات عن طريق الاتصال الهاتفي من خلال الرقم 24219000 التابع لمركز الاتصالات بالمركز الوطني للإحصاء والمعلومات، خلال فترة الدوام الرسمي من الساعة 8 صباحا إلى الساعة الثانية والنصف ظهرا.


يأتي هذا الاستطلاع انطلاقًا من دور المركز الوطني للإحصاء والمعلومات في رصد الرأي العام بسلطنة عمان، وتوفير البيانات والمؤشرات الضرورية لصناع القرار حول مختلف القضايا التي تشغل الرأي العام. علما بأن كافة البيانات سرية بموجب المرسوم السلطاني السامي رقم (55/2019) والمادة رقم (11) التي تنص على أنه (تُعد جميع البيانات الفردية وفقا لأحكام هذا القانون، والتي تتعلق بأي إحصاء سرية، ولا يجوز نشرها الا بصورة تجميعية، ويحظر اطلاع أي فرد أو جهة حكومية أو غير حكومية عليها، كما لا يجوز استخدامها لغير الأغراض الإحصائية).


The National Centre for Statistics and Information (NCSI) carry out the third session of the opinion poll of beneficiaries of government services for the year 2024, which will begin Monday, June 24 and will continue until November 30, 2024.


The survey aims at identifying the opinions of customers with the services provided by government entities, assess the level of satisfaction with aspects related to submitting or completing the requested services, identifying the opinion of beneficiaries of electronic services and evaluating the level of satisfaction in order to improve the quality of the provided services.


The opinion poll survey is carried out over the phone, targeting a random sample of customers of government entities during the period of the last quarter of 2023 and the first quarter of 2024 in accordance with a set of basic criteria for evaluating government services.


A random sample of those dealing with government entities in the Sultanate of Oman was selected; Data is collected by telephone, via the NCSI's phone number 24219000, during official working hours, 8 am to 2:30 pm.


The implementation of this opinion poll comes as a part of the role of the National Center for Statistics and Information in monitoring public opinion in the Sultanate of Oman and providing the necessary data and indicators on various issues that concern public opinion.


It is noteworthy that all data are confidential in accordance with the Royal Decree No. (55/2019), where the Article No. (11) stipulates that (All individual data in accordance with the provisions of this law, which relate to any census, are considered confidential, and may only be published in an aggregate form, It is prohibited to be viewed by any individual or governmental or non-governmental entity, and may not be used for anything other than statistical purposes).



Give us your feedback
Your comment should not exceed 400 character
Powered by ahccinc.com
Newsletter Subscription

© (2017) All rights & Information reserved by National Center for Statistics and Information. Sultanate of Oman